V roce 2001 proběhla masovými médii diskuze o uplatnění absolventů vysokých škol vzhledem ke kvalitě výuky, jakou jim daný obor na dané škole v současné době nabízí. Propojenost trhu práce a vzdělávací nabídky se totiž stává klíčovou pro budoucnost této společnosti. Jedním z nejdynamičtějších oborů musí zákonitě být i obor Informační studia a knihovnictví, který se též stal terčem kritiky Lidových novin. Problémy vysokého školství, uzavřený bludný kruh financování a kvalita pedagogů, to jsou otázky, které lze diskutovat donekonečna. Časopis Ikaros nyní přináší pohled z druhé strany, měli bychom vlastně říci, pohled klienta (rozuměj studenta), který by měl být tím, kdo určuje (přímo i nepřímo) kvalitu a úspěšnost daného oboru. Rozhodli jsme se proto uveřejnit jednu ze studentských prací, které hledají odpověď na otázku "Proč jsem se rozhodl/a studovat obor Informační studia a knihovnictví a jak vidím jeho budoucnost?".
Stejně tak použijeme esej Lindy Skolkové z roku 2003. Esej ukazuje na důvody a motivaci studovat obor INSK.
No comments:
Post a Comment